مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1402 ساعت 11:202023-09-22فرهنگي

کتابی برای شناخت ادبیات ایران 


در جلسه نقد و بررسی کتاب «در طریق ادب» تالیف سعید حمیدیان، این کتاب مجموعه ای جامع برای شناخت ادبیات ایران از دوران کلاسیک تا دوره معاصر ارزیابی شد.

- در جلسه نقد و بررسی کتاب در طریق ادب تالیف سعید حمیدیان، این کتاب مجموعه ای جامع برای شناخت ادبیات ایران از دوران کلاسیک تا دوره معاصر ارزیابی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلسه نقد و بررسی کتاب در طریق ادب (از فردوسی تا نیما) ، شامگاه پنجشنبه، 30 شهریورماه به همت انجمن ایرانشناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

محمود جعفری دهقی، رییس انجمن ایرانشناسی، در آغاز این نشست، با اشاره به این که سعید حمیدیان، پژوهش های جامعی درباره هنر و اندیشه فردوسی، نظامی، سعدی، حافظ و حتی ادبیات معاصر مانند نیما یوشیج داشته است، تاکید کرد: کتاب در طریق ادب ، گزیده ای از آثار و مقاله های ایشان است که مخاطبان را با سیر ادبیات ایران آشنا می کند.

او همچنین به بررسی بخش مربوط به شاهنامه فردوسی در این کتاب پرداخت و فرازهای مرتبط با آفرینش جهان و نخستین انسان، فره ایزدی، حکمرانی در جهان مادی، نخستین اعتراض در جهان، مهاجرت آریاییان و تفاوت رستم با سایر شخصیت های داستانی و اسطوره ای شاهنامه را در این بخش، شایان توجه دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابی برای شناخت ادبیات ایران 

کتابی برای شناخت ادبیات ایران